AGENDA VITA DISCOGRAPHY MEDIA PRESS FR / EN CONTACT AGENDA VITA DISCOGRAPHY MEDIA PRESS FR / EN CONTACT Lionel Cottet
THE STRAD (Août 2013) «   Lionel   Cottet   meets   head-on   the   technical   challenges   of   Bernhard   Romberg’s   Second Cello   Concerto,   cultivating   a   rich   sonorous   tone   and   intense   vibrato   and   venturing   into   the stratospheres with commendable accuracy. » DIAPASON (Octobre 2013) «   Soliste   à   l’aigu   exceptionnellement   pur,   Lionel   Cottet,   véritable   révélation   du   disque, défend    le    Concerto    en    ré    majeur    avec    beaucoup    d’élégance:    l’archet    sourit,    chante, virevolte et enjambe les chausse-trappes avec une exquise dextérité. » THE BOSTON GLOBE (Juillet 2014) «   Messiaen’s   Quartet   for   the   end   of   time   was   played   in   brilliant   and   gripping   fashion   by Charles   Neidich,   Mitsuko   Uchida,   Lionel   Cottet   and   Itamar   Zorman.   This   was   the   best performance   I   have   heard   of   the   quartet,   and   one   of   the   very   best   things   I’ve   heard   during two decades of Marlboro visits. » see the entire article ST. GALLER TAGBLATT « Die Rokoko-Variationen passen dem Westschweizer Rising Star wie angegossen. » see the entire article THE STRAD (Janvier 2012) «   This   year’s   winner   of   the   Swiss   Ambassador’s   Award   in   the   UK   was   cellist   Lionel   Cottet who   appeared   at   the   Wigmore   Hall.   A   light   and   genial   performance,   full   of   sparkling   detail and with a dash of rapt reveries. » see the entire article MUSIK & THEATER (Mai 2013) «   Der   Genfer   Lionel   Cottet   verleiht   dem   Cellokonzert   Eleganz   und   warme   Sinnlichkeit,   die sich im Rondo in einem temperamentvollen Fandango im Stil Boccherinis entlädt. » see the entire article TRIBUNE DE GENÈVE (Mai 2011) «   Virtuose   infaillible,   très   soucieux   du   respect   formel   des   oeuvres,   expressif   mais   jamais au point de dénaturer la musique. » see the entire article DER BUND (Avril 2010) «   Lionel   Cottet   nous   convainc   avec   sa   précision   technique,   sa   virtuosité,   et   la   tendresse   de ses phrasés. » TAGES ANZEIGER (Avril 2010) «   C’est   avec   une   calme   élégance   empreinte   d’âme   et   de   sensibilité   qu’il   a   interprété   les Variations Rococo de Tschaïkowsky à la Tonhalle de Zürich. » see the entire article L'EXPRESS / L'IMPARTIAL Lionel   Cottet   et   Louis   Schwizgebel,   une   écoute   hors   du   commun.   "Poésie,   finesse   et délicatesse   au   service   de   la   musique   sont   sans   nul   doute   la   marque   de   ce   duo   d'une   rare homogénéité. (...) On eût aimé que cet instant de musique pure ne s'arrête jamais." see the entire article TRIBUNE DE GENÈVE Un   musicien   genevois   crée   l'événement   À   22   ans,   Lionel   Cottet   est   mûr   pour   rayonner   et ne   s'en   prive   pas.   Même   la   musique   de   Bernd Aloïs   Zimmermann   ne   lui   fait   pas   peur.   (...) "Le   Canto   di   Speranza   est   une   oeuvre   courte   mais   extrêmement   exigeante",   analyse   le soliste,   avec   une   énorme   palette   de   timbres   et   de   techniques   variées.   Il   faut   quelques   mois pour s'en imprégner et s'y trouver à l'aise. see the entire article SÜDDEUTSCHE ZEITUNG, 02. 07 2009 « Le    violoncelliste    suisse    Lionel    Cottet,    accompagné    du    pianiste    polonais    Michal Kozlowski,    fut    impressionant    dans    la    "Méditation    hébraïque"    de    Bloch,    où    il    plongea l'auditeur   dans   une   atmosphère   presque   mystique.   Emergeant   des   sombres   profondeurs, les   deux   musiciens,   totalement   maîtres   de   leur   instrument,   s'unissent   dans   une   apogée ardante et passionée, qui tel un écho, finit par disparaître au loin. (...) C'est   avant   tout   Lionel   Cottet   qui   fit   preuve   de   tempérament,   avec   le   troisième   mouvement de   la   Sonate   pour   violoncelle   seul   op.   8   de   Kodaly,   d'une   énergie   et   d'une   force   musicale époustouflante." L'HEBDO A Gstaad, deux talents romands au sommet Les    Sommets    musicaux    de    Gstaad    fêtent    le    violoncelle    et    proposent,    entre    autres rencontres prestigieuses, celle de jeunes complices romands. see the entire article L'EXPRESS / L'IMPARTIAL « Lionel   Cottet   has   made   a   magnificent   debut   with   Dvorak’s   concerto   opus   104.      A complete   master   of   the   score,   one   of   the   most   famous   and   acclaimed   pieces   for   cello and   orchestra,   he   brings   to   the   dialogue   the   infinite   variety   of   nuances   and   colours   that Dvorak demands. Warmth   and   passion   dominate   the   first   movement,   then,   in   the   adagio,   the   bow   breaks into   song   and   enthrals   the   listener   with   every   phrase,   while   the   finale   sparkles   with details   that   hold   the   attention.   With   his   full   tone,   Lionel   Cottet   has   it   all,   even   the   grace to   refrain   from   pulling   out   all   the   stops.   Nothing   was   done   here   to   over-impress,   yet   the young cellist could not conceal his natural musicality. »                                                                                                                          RUCH MAZYCZNY - BEWEEKLY - WARSAW «   Lionel   Cottet,   20-year   old   would   listen   to   the   tones   very   attentively   and   he   would   cast a spell with delicate shades and with the whisper of the unspoken. He   could   sing   subtly,   build   his   music   in   an   inspiring   space,   where   in   the   complete silence the   artist’s   feelings   started   to   materialize   as   the   most   sensitive   sound   ».   «   The   main point   of   his   program   was   the   Sonata   op.   99   by   Brahms   –   charming!   He   touched   the audience   with   subtle   dreams   only   to   give   the   full   power   of   feelings   shortly   after   –   and   it was    possible    to    almost    physically    feel    the    warmth    of    emotions    drawn    from    that extraordinary     music.     He     with     certain     maturity     would     return     to     silence     and understatement, leaving the audience thrilled and awaiting ». L'EXPRESS / L'IMPARTIAL On   Thursday   evening   in   Cernier,   the   hall   was   packed   to   receive   Lionel   Cottet   (cello) and   Louis   Schwizgebel   (piano).   What   marvellous   musicians!   In   the   «   Ballade   »   for violoncello   and   piano   from   Frank   Martin,   the   pianist   develops   a   delicate   presence   on   a couple    of    cords    accompanying    his    partner.    He    imposes    himself    naturally    by    an outstanding   listening   and   an   exceptional,   sensible   sonority.   The   violoncello,   playing perfectly   controlled   double   strings,   rises   majestically.   Lionel   Cottet   leads   the   musical phrases wonderfully and has a wide and rich sonority. The pianissimi of both musicians are of an exquisite elegance. The   pianist   approaches   the   Brahms   Sonata   Nr.   2   in   F-major   with   a   very   contained ardour.   His   piano   is   however   not   less   vibrating.   The   sonority   of   the   violoncello   is   rich and lyric. Both   musicians   give   a   very   intimate   and   inspired   version   of   this   sonata,   very   far   from the   virtuoso   and   pompous   effects   the   music   of   Brahms   often   inspires.   (…)   Poetry, refinement   and   delicacy   in   the   service   of   music   are   undoubtedly   the   mark   of   this   duo   of a rare homogeneity.                                                                                                     
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THE STRAD (Août 2013) «     Lionel     Cottet     meets     head-on     the     technical challenges    of    Bernhard    Romberg’s    Second    Cello Concerto,   cultivating   a   rich   sonorous   tone   and   intense vibrato    and    venturing    into    the    stratospheres    with commendable accuracy. » DIAPASON (Octobre 2013) «    Soliste    à    l’aigu    exceptionnellement    pur,    Lionel Cottet,    véritable    révélation    du    disque,    défend    le Concerto   en   ré   majeur   avec   beaucoup   d’élégance: l’archet     sourit,     chante,     virevolte     et     enjambe     les chausse-trappes avec une exquise dextérité. » THE BOSTON GLOBE (Juillet 2014) «   Messiaen’s   Quartet   for   the   end   of   time   was   played in   brilliant   and   gripping   fashion   by   Charles   Neidich, Mitsuko    Uchida,    Lionel    Cottet    and    Itamar    Zorman. This   was   the   best   performance   I   have   heard   of   the quartet,   and   one   of   the   very   best   things   I’ve   heard during two decades of Marlboro visits. » see the entire article ST. GALLER TAGBLATT « Die      Rokoko-Variationen      passen      dem      West- schweizer Rising Star wie angegossen. » see the entire article THE STRAD (Janvier 2012) «    This    year’s    winner    of    the    Swiss    Ambassador’s Award    in    the    UK    was    cellist    Lionel    Cottet    who appeared    at    the    Wigmore    Hall.   A    light    and    genial performance,   full   of   sparkling   detail   and   with   a   dash   of rapt reveries. » see the entire article MUSIK & THEATER (Mai 2013) «   Der   Genfer   Lionel   Cottet   verleiht   dem   Cellokonzert Eleganz   und   warme   Sinnlichkeit,   die   sich   im   Rondo   in einem       temperamentvollen       Fandango       im       Stil Boccherinis entlädt. » see the entire article TRIBUNE DE GENÈVE (Mai 2011) «   Virtuose   infaillible,   très   soucieux   du   respect   formel des    oeuvres,    expressif    mais    jamais    au    point    de dénaturer la musique. » see the entire article DER BUND (Avril 2010) «    Lionel    Cottet    nous    convainc    avec    sa    précision technique,    sa    virtuosité,    et    la    tendresse    de    ses phrasés. » TAGES ANZEIGER (Avril 2010) «   C’est   avec   une   calme   élégance   empreinte   d’âme   et de   sensibilité   qu’il   a   interprété   les   Variations   Rococo de Tschaïkowsky à la Tonhalle de Zürich. » see the entire article L'EXPRESS / L'IMPARTIAL Lionel   Cottet   et   Louis   Schwizgebel,   une   écoute   hors du    commun.    "Poésie,    finesse    et    délicatesse    au service   de   la   musique   sont   sans   nul   doute   la   marque de   ce   duo   d'une   rare   homogénéité.   (...)   On   eût   aimé que cet instant de musique pure ne s'arrête jamais." see the entire article TRIBUNE DE GENÈVE Un   musicien   genevois   crée   l'événement   À   22   ans, Lionel   Cottet   est   mûr   pour   rayonner   et   ne   s'en   prive pas.   Même   la   musique   de   Bernd   Aloïs   Zimmermann ne   lui   fait   pas   peur.   (...)   "Le   Canto   di   Speranza   est une    oeuvre    courte    mais    extrêmement    exigeante", analyse    le    soliste,    avec    une    énorme    palette    de timbres    et    de    techniques    variées.    Il    faut    quelques mois pour s'en imprégner et s'y trouver à l'aise. see the entire article SÜDDEUTSCHE ZEITUNG, 02. 07 2009 « Le   violoncelliste   suisse   Lionel   Cottet,   accompagné du       pianiste       polonais       Michal       Kozlowski,       fut impressionant    dans    la    "Méditation    hébraïque"    de Bloch,   où   il   plongea   l'auditeur   dans   une   atmosphère presque       mystique.       Emergeant       des       sombres profondeurs,   les   deux   musiciens,   totalement   maîtres de    leur    instrument,    s'unissent    dans    une    apogée ardante    et    passionée,    qui    tel    un    écho,    finit    par disparaître   au   loin.   (...)   C'est   avant   tout   Lionel   Cottet qui    fit    preuve    de    tempérament,    avec    le    troisième mouvement   de   la   Sonate   pour   violoncelle   seul   op.   8 de    Kodaly,    d'une    énergie    et    d'une    force    musicale époustouflante." L'HEBDO A Gstaad, deux talents romands au sommet Les     Sommets     musicaux     de     Gstaad     fêtent     le violoncelle    et    proposent,    entre    autres    rencontres prestigieuses, celle de jeunes complices romands. see the entire article L'EXPRESS / L'IMPARTIAL « Lionel   Cottet   has   made   a   magnificent   debut   with Dvorak’s   concerto   opus   104.      A   complete   master   of the   score,   one   of   the   most   famous   and   acclaimed pieces    for    cello    and    orchestra,    he    brings    to    the dialogue   the   infinite   variety   of   nuances   and   colours that     Dvorak     demands.     Warmth     and     passion dominate   the   first   movement,   then,   in   the   adagio, the   bow   breaks   into   song   and   enthrals   the   listener with    every    phrase,    while    the    finale    sparkles    with details   that   hold   the   attention.   With   his   full   tone, Lionel   Cottet   has   it   all,   even   the   grace   to   refrain from   pulling   out   all   the   stops.   Nothing   was   done here   to   over-impress,   yet   the   young   cellist   could   not conceal his natural musicality. »      RUCH MAZYCZNY - BEWEEKLY - WARSAW « Lionel Cottet, 20-year old would listen to the tones very    attentively    and    he    would    cast    a    spell    with delicate     shades     and     with     the     whisper     of     the unspoken.   He   could   sing   subtly,   build   his   music   in an   inspiring   space,   where   in   the   complete   silence the    artist’s    feelings    started    to    materialize    as    the most   sensitive   sound   ».   «   The   main   point   of   his program    was    the    Sonata    op.    99    by    Brahms    charming! He   touched   the   audience   with   subtle   dreams   only   to give   the   full   power   of   feelings   shortly   after   –   and   it was   possible   to   almost   physically   feel   the   warmth   of emotions   drawn   from   that   extraordinary   music.   He with    certain    maturity    would    return    to    silence    and understatement,   leaving   the   audience   thrilled   and awaiting ». L'EXPRESS / L'IMPARTIAL On    Thursday    evening    in    Cernier,    the    hall    was packed   to   receive   Lionel   Cottet   (cello)   and   Louis Schwizgebel   (piano).   What   marvellous   musicians! In   the   «   Ballade   »   for   violoncello   and   piano   from Frank     Martin,     the     pianist     develops     a     delicate presence   on   a   couple   of   cords   accompanying   his partner.     He     imposes     himself     naturally     by     an outstanding   listening   and   an   exceptional,   sensible sonority. The violoncello, playing perfectly controlled double    strings,    rises    majestically.    Lionel    Cottet leads   the   musical   phrases   wonderfully   and   has   a wide    and    rich    sonority.    The    pianissimi    of    both musicians are of an exquisite elegance. The   pianist   approaches   the   Brahms   Sonata   Nr.   2   in F-major   with   a   very   contained   ardour.   His   piano   is however    not    less    vibrating.    The    sonority    of    the violoncello   is   rich   and   lyric.      Both   musicians   give   a very   intimate   and   inspired   version   of   this   sonata, very   far   from   the   virtuoso   and   pompous   effects   the music     of     Brahms     often     inspires.     (…)     Poetry, refinement   and   delicacy   in   the   service   of   music   are undoubtedly     the     mark     of     this     duo     of     a     rare homogeneity.